جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۰۷:۱۵

خیز آمریکایی‌ها برای حضور در پروژه‌های نفتی مکزیک

باشگاه خبری فراساحل: شرکت‌های اکسون موبیل، شورون و هس برای شرکت در مزایده واگذاری حق امتیاز حفاری میدان‌های نفتی خلیج مکزیک توافق کردند. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت‌های آمریکایی اکسون موبیل، شورون و هس توافق کرده‌اند که در مزایده واگذاری امتیاز استخراج نفت از میدان‌های فراساحلی در خلیج مکزیک، واقع در منطقه پردیدو نزدیک به مرز دریایی آمریکا و منطقه جنوبی این خلیج، شرکت کنند. یک منبع آگاه از این توافق سه جانبه گفت: کنسرسیومی متشکل از سه شرکت آمریکایی توافق کردند که پنجم دسامبر امسال (١٥ آذرماه) در مزایده واگذاری امتیاز استخراج نفت از ١٠ میدان واقع در در آبهای عمیق خلیج مکزیک شرکت خواهند کرد.


دولت مکزیک امیدوار است که از این مزایده که برای نخسین بار برگزار می‌شود، ٤٤ میلیارد دلار درآمد کسب کند. پدرو خواکین کولدول، وزیر انرژی مکزیک اعلام کرد: ٧٦ درصد از منابع نفتی احتمالی این کشور در آبهای عمیق واقع است. با توجه به این که شرکت مکزیکی پیمکس به دلیل نداشتن فنوری لازم، قادر به استخراج نفت از این منطقه نشده بود، دولت این کشور این مزایده را بهترین فرصت برای دعوت از شرکت‌های دارای تخصص و سرمایه لازم برای استخراج نفت از اعماق آبهای خلیج مکزیک خواند. دولت مکزیک در سال ٢٠١٤ میلادی به منظور افزایش عرضه نفت پس از ١١ سال افت تولید در این کشور، برای نخستین بار از سال ١٩٣٨ میلادی به تولید کنندگان خارجی اجازه داد تا از میدان‌های نفتی این کشور بهره‌برداری کنند.



  کد خبر : 2189
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :